وبلاگ وبلاگ .

وبلاگ

فروش سگ پامرانين خرسي

فروش سگ پامرانين خرسي در اهواز ، سگ هاي پامرانين با جثه ي كوچك خود موجوداتي بسيار دوست داشتني در بين مردم هستند . سگ هاي پامرانين حيوانات خانگي خوبي براي كساني كه به سگ علاقه مند هستند مي باشد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۰:۲۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

چه كساني نمي توانند از ايمپلنت دندان استفاده كنند؟

قرار دادن ايمپلنت در علم دندان‌پزشكي جراحي محسوب مي‌شود كه بايد در محيطي استريل انجام شود.

ايمپلنت‌هاي دنداني به شكل پيچ‌هايي از جنس تيتانيوم هستند كه در استخوان فك جاگذاري مي‌شوند و مانند ريشه دندان عمل مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۸:۱۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

قيمت لوله و اتصالات فلزي

لوله و اتصالات

لوله و اتصالات نقش مهمي در صنايع مختلف به خصوص ساخت و ساز ايفا مي كنند. به همين علت به عنوان يك اصل پايه در پروژه هاي ساختماني و صنعتي به كار مي روند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۴:۳۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

روش هاي شگفت انگيز براي مرتب كردن دندان ها بدون ارتودنسي

بدون نياز به ارتودنسي دندان‌هاي زيبا داشته باشيم
يكي از معيارهاي زيبايي در سرتاسر دنيا داشتن لبخندي زيبا است و داشتن لبخندي زيبا در گرو دندان هاي سالم، تميز و مرتب است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۳:۰۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

تعمير گيربكس

گيربكس چيست و انواع گيربكس اتوماتيك را بشناسيد

 

گيربكس قطعه اي است كه نيروي توليد شده توسط موتور را به چرخ هاي ماشين انتقال مي دهد و از اين طريق باعث حركت آن مي گردد. اين قطعه، رابط بين موتور و چرخ هاي ماشين مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۹:۰۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

11 راه موثر براي جوانسازي پوست

راه موثر براي جوانسازي پوست
با افزايش سن، پوست به طور طبيعي نرمي و شادابي خود را از دست مي دهد. با اين حال، تعدادي تغيير ساده در سبك زندگي مانند استفاده از كرم ضد آفتاب و خواب بيشتر مي تواند به جوانسازي پوست كمك كند. استفاده از ماسك هاي صورت متشكل از مواد لايه بردار مانند ليمو و چاي سبز نيز مي تواند به جوانسازي پوست كمك كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۸:۰۸ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

بهترين سالن زيبايي در غرب تهران

در اين مقاله سالن زيبايي آنيلا را كه بهترين آرايشگاه زنانه غرب تهران است معرفي مي كنيم. اين سالن زيبايي غرب تهران بهترين آرايشگاه زنانه در قصرالدشت است كه مي توان آن را بهترين عروس سرا غرب تهران و بهترين رنگ و مش كار غرب تهران نيز دانست. اما خدمات سالن زيبايي آنيلا به همين جا ختم نمي شود. اين آرايشگاه خوب غرب تهران بهترين تتو كار غرب تهران هم هست. اگر به دنبال آرايشگاه خوب با قيمت مناسب غرب تهران و سالن زيبايي با قيمت مناسب غرب تهران هستيد، پس اين مقاله را انتها مطالعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۶:۰۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

عجيب ترين ورزش هاي جهان كه باور نمي‌كنيد وجود دارند

همه ما با ورزش‌هاي محبوبي مانند فوتبال و كشتي آشنايي داريم، ولي ورزش‌هاي عجيبي نيز وجود دارند كه تا آنها را نبينيم، باور نمي‌كنيم چنين مسابقاتي در جهان برگزار مي‌شوند. تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد تا شما را با ۲۶ مورد از عجيب ترين ورزش هاي جهان آشنا كنيم، ورزش‌هايي كه بعضي از آنها بسيار جالب و بعضي‌هايشان احمقانه و خنده‌دار هستند.

راهنماي مطالعه نمايش

۱. شنا در گنداب (Bog Snorkelling)
شنا در گنداب يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

اين رويداد ورزشي رقابت شناي ۱۲۰ياردي (تقريبا ۱۱۰ متر) در شياري در ميانه لجنزار يا زمين مردابي است. در اين ورزش فقط اجازه داريد پا بزنيد و از حركت‌هاي معمول شنا خبري نيست. اين ورزش پس از گفت‌وگويي در بار شروع شد و از سال ۱۹۸۵ مسابقات قهرماني سالانه آن در ولز برگزار مي‌شود.

۲. باسبال (Bossaball)
باسبال يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

باسبال حاصل تركيب واليبال، فوتبال و ژيمناستيك با موسيقي، كاپوئرا و فرهنگ ساحلي برزيل است. اين بازي كه مبدأ آن اسپانياست، نخستين بار در سال ۲۰۰۵ انجام شده است. در باسبال، ۲ تيم چهارنفره در زمين بازي بادي و ترامپولين با هم رقابت مي‌كنند.

فيليپ آيكمانز (Filip Eyckmans)، تنيس‌باز بلژيكي سابق كه به فوتبال علاقه‌مند شد، پس از سفر به برزيل و زماني كه در اسپانيا زندگي مي‌كرد اين بازي را ابداع كرد. او مي‌خواست حال‌و‌هواي ساحلي برزيل را با ظرافت ورزشي و مهارت‌هاي جسماني به تصوير بكشد. در حال حاضر، بازي باسبال در بيش از ۲۰ كشور در ۴ قاره جهان انجام مي‌شود.

۳. مسابقه گرفتن پنير غلتان (Cheese Rolling)
مسابقه گرفتن پنير غلتان يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

اين رويداد كوچك محلي در گلاستر انگلستان به‌دليل سرعت بالا، شدت و تعداد مجروحان شهرت بين‌المللي كسب كرده است. اين بازي نخستين بار در قرن پانزدهم انجام شده است و قوانين ساده‌اي دارد. شركت‌كنندگان دنبال يك تكه پنير گلاستر گرد كه از تپه به پايين مي‌غلتد مي‌دوند و اولين نفري كه به پايين برسد و پنير را بگيرد، برنده مي‌شود.


yektanet.com
پنير ۳ تا ۴كيلوگرمي كه از بالاي تپه كوپر به پايين مي‌غلتد، مي‌تواند به سرعت ۱۱۲ كيلومتر در ساعت برسد. اين رويداد سالانه در پايان ماه مه فقط براي مردم محلي برگزار مي‌شد. ولي اكنون مردم از سراسر جهان در اين رقابت شركت مي‌كنند.

۴. موج‌سواري سگ‌ها
موج سواري سگها از عجيب ترين ورزش هاي جهان

موج‌سواري سگ‌ها در دهه ۱۹۲۰ در كاليفرنيا و هاوايي آغاز و به سرگرمي محبوبي تبديل شد. در اين مسابقه، سگ‌ها مي‌توانند به‌تنهايي يا همراه صاحب خود موج‌سواري كنند.

برخي از سگ‌هاي موج‌سوار به ستاره تبديل شده‌اند و در فيلم‌ها، برنامه‌هاي تلويزيوني، مجلات و روزنامه‌ها ظاهر مي‌شوند. سگ‌ها آن‌قدر در موج‌سواري مهارت داشتند كه انسان‌ها تصميم گرفتند مسابقاتي برگزار كنند و بر اساس حفظ تعادل، اندازه موج و طول موج‌سواري درباره مهارت‌هاي آنها قضاوت كنند.

۵. پرتاب تخم‌مرغ
پرتاب تخم مرغ يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

به‌گفته فدراسيون جهاني پرتاب تخم‌مرغ، اين بازي در قرن چهاردهم آغاز شده است. راهبي انگليسي تنها فردي در روستا بوده كه مرغ داشته است. او به مردم ۱ تخم‌مرغ مي‌داده تا آنها را تشويق به حضور در كليسا كند. وقتي سيلابي‌شدن رودخانه مانع حضور مردم در كليسا شد، راهبان براي آنها تخم‌مرغ پرتاب كردند و اين بازي شكل گرفت.

از آن زمان، مردم از سراسر جهان براي تفريح، خودنمايي و دريافت جايزه نقدي در مسابقه پرتاب تخم‌مرغ شركت مي‌كنند. در سال ۱۹۷۸، مردي تگزاسي با پرتاب ۹۸٫۵۱متري ركورد جهاني را به نام خود ثبت كرد. اين ركورد تا سال ۱۹۹۹ شكسته نشد. در اين سال گينس ثبت ركورد را متوقف كرد. در حال حاضر، فدراسيون جهاني پرتاب تخم‌مرغ ركوردهاي جهاني را ثبت مي‌كند. طولاني‌ترين مسافت فعلي ۷۱٫۲ متر است كه در سال ۲۰۱۳ به نام ۲ ايرلندي ثبت شده است.

۶. اتوكردن در شرايط سخت (Extreme Ironing)
اتو كردن لباس در شرايط سخت يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

اين ورزش عجيب كه خاستگاهش پارك ملي يوركشاير ديلز در انگلستان است، اولين بار در سال ۱۹۸۰ انجام شد. اين بازي انفرادي يا تيمي انجام مي‌شود و تا حدي هنر اجرا و تا حدي ماجراجويي محسوب مي‌شود، زيرا افراد پيراهن خود را در مكان‌هاي مختلف و به‌روش‌هاي احمقانه‌اي اتو مي‌كنند.

اين ايده وقتي شكل گرفت كه مردي انگليسي تحت‌تأثير برادرش كه در سفرهاي كمپينگ لباس‌ها را اتو مي‌كرد، تصميم گرفت اتوكردن لباس را در مكان‌هاي عجيبي مانند فرودگاه، بالاي باجه‌هاي تلفن و بالاي كوه انجام دهد. چيزي كه در ابتدا صرفا شيرين‌كاري بود، با ساخت مستندي درباره اولين مسابقات جهاني اتوكردن در شرايط سخت جذابيت زيادي پيدا كرد. اتوكردن در شرايط سخت موجب شكل‌گيري ايده‌هاي عجيب ديگري مانند نواختن ويولن‌سل در شرايط سخت (extreme cello playing) نيز شده است.

۷. سيلي‌زدن
مسابقه سيلي زدن در روسيه يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

سيلي‌زدن چيز جديدي نيست، ولي مسابقه سيلي‌زدن پديده‌اي تازه و عجيب است. خاستگاه اين مسابقه روسيه است و نخستين بار در سال ۲۰۱۸ برگزار شده. در اين مسابقه، ۲ مرد به‌نوبت به يكديگر سيلي مي‌زنند تا زماني كه يكي از آنها تسليم شود يا بر زمين بيفتد.

۸. پرش از راه دور (Far Leaping)
پرش از راه دور يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

بعضي از عجيب ترين ورزش هاي جهان به‌دليل نياز، به‌صورت تصادفي يا هر ۲ شكل مي‌گيرند. پرش از راه دور يا پرش با نيزه از فاصله دور نيز يكي از اين ورزش‌هاست. هلند پايين‌تر از سطح دريا قرار دارد و آبراه‌هاي زيادي دارد. مردم استان فريسلند (Friesland) هلند براي عبور از آبراه‌ها از اين روش استفاده مي‌كردند.

در سال ۱۷۷۱، آنها اين روش عبور از آبراه‌ها را به مسابقاتي غيررسمي تبديل كردند. تقريبا ۲۰۰ سال بعد اين ورزش سازمان‌دهي شد و مسابقات قهرماني و ليگ‌ها و باشگاه‌هاي آن شكل گرفت. امروزه به‌لطف گردشگري بين‌المللي، اين ورزش به آن سوي مرزهاي هلند نيز گسترش يافته است.

۹. كاياك‌سواري با كدوتنبل غول‌پيكر
كاياك سواري با كدو تنبل غول پيكر يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

خاستگاه اين ورزش استان نُوا اسكوشيا (Nova Scotia) در كاناداست و اولين بار در سال ۱۹۹۹ انجام شده است. براي انجام آن به يك كدوتنبل غول‌پيكر و پاروي كاياك نياز داريد. ابتدا بايد داخل كدوتنبل ۴۵۰كيلوگرمي را خالي كنيد. سپس بايد كدوتنبل را به آب بيندازيد تا مطمئن شويد كه شناور مي‌شود. در آخر نيز سوار كدوتنبل مي‌شويد و پارو مي‌زنيد.

كاياك‌سواري با كدوتنبل به تمرين نياز دارد و كار ساده‌اي نيست. اين مسابقات علاوه بر نوا اسكوشيا، در ايالت‌هاي ورمانت، اورگن و مِين آمريكا نيز برگزار شده است.

۱۰. بزكِشي
مسابقه بزكشي در افغانستان يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

بزكشي ورزش ملي افغانستان است كه اولين بار در قرن ۱۰ تا ۱۵ ميلادي انجام شده است. تيم‌هاي سواركار ۱۰ تا ۱۲نفره در محوطه‌اي به‌بزرگي ۲ زمين فوتبال براي گرفتن لاشه بي‌سر بز يا گوساله‌اي ۵۰كيلويي با هم رقابت مي‌كنند. هدف قراردادن لاشه در كازان يا دروازه تيم حريف است.

ترك‌هاي كوچ‌نشيني كه از چين و مغولستان به‌سمت غرب حركت مي‌كردند، در حدود قرن دهم بزكشي را به‌عنوان تفريحي براي گله‌داران ابداع كردند. امروزه نوادگان آنها بازيكنان اصلي اين بازي هستند.

۱۱. كبدي
كبدي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

خاستگاه كبدي هند است و اولين بار در سال ۱۹۲۳ انجام شده است. اين ورزش تركيبي از كشتي، گرگم‌به‌هوا و حبس‌كردن نفس است. بعضي‌ها ادعا مي‌كنند بودا نيز اين بازي را تفريحي انجام مي‌داده است!

در اين بازي ۲ تيم ۷نفره با هم رقابت مي‌كنند. بازيكن مهاجم بايد در يك نفس تا جايي كه مي‌تواند بازيكنان تيم حريف را لمس كند.

كبدي ورزش ملي بنگلادش و نپال است و در سنين پايين در مدارس آموزش داده مي‌شود. محبوبيت كبدي در اين كشورها چنان زياد است كه بعضي از بچه‌ها آرزوي بازي در ليگ حرفه‌اي و مسابقات بزرگ آن را دارند.

۱۲. سپك‌تاكرا (Sepak Takraw) يا واليبال با پا
سپك تاكرا يا واليبال با پا يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

سپك‌تاكرا يعني بدون دست واليبال بازي كنيد و توپ را فقط با پاها، زانوها، سينه و سرتان لمس كنيد. اين ورزش در قرن پانزدهم در مالزي آغاز شد و همچنان در مالزي و در سراسر آسياي جنوب شرقي محبوب است.

۱۳. مسابقه با ماشين چمن‌زني
مسابقه با ماشين چمن زني يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

مسابقه با ماشين چمن‌زني يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان است كه افراد با هر سني مي‌توانند در آن شركت كنند و سرعت شركت‌كنندگان به بيش از ۴۸ كيلومتر در ساعت نيز مي‌رسد. اين مسابقه دهه‌ها در ايالات متحده سنت بوده است. ايالت اينديانا در سال ۱۹۶۳ مسابقه سالانه چهارم ژوئيه را آغاز كرد. كاروليناي شمالي، ميسوري و نيومكزيكو نيز ميزبان مسابقات منظمي هستند.

مسابقه ماشين چمن‌زني فقط در آمريكا محبوب نيست. بريتانيا نيز در سال ۱۹۶۸ اولين مسابقه خود را برگزار كرد. انجمن مسابقه ماشين چمن‌زني بريتانيا (BLMRA) نيز در سال ۱۹۷۳ تشكيل شد و چندين باشگاه مسابقات سرعت يا استقامت را برگزار مي‌كنند. در استراليا نيز از سال ۱۹۷۸ مسابقاتي با ماشين چمن‌زني برگزار مي‌شود و اولين مسابقه ملي آن در سال ۲۰۰۹ برگزار شد.

۱۴. ماراتن انسان در برابر اسب
ماراتن انسان در برابر اسب از عجيب ترين ورزش هاي جهان

در اين ماراتن ۲۲مايلي (۳۵٫۳۹كيلومتري) سالانه انسان در برابر اسب قرار مي‌گيرد و اغلب هم اسب برنده مي‌شود. البته در ۳۵ مسابقه‌اي كه تابه‌حال برگزار شده‌اند، ۲ نفر توانسته‌اند از رقيب چهارپاي خود پيشي بگيرند.

اولين مسابقه در سال ۱۹۸۰ در ولز و پس از مشاجره‌اي در ميخانه انجام شد. مالك ميخانه، گوردون گرين، مي‌خواست ثابت كند كه در مسافت‌هاي طولاني توانايي انسان با اسب برابر است. در بيست‌وپنجمين دوره برگزاري اين مسابقه در سال ۲۰۰۴ درستي اين ادعا ثابت شد، زيرا براي اولين بار مردي با پاي پياده توانست اسب را شكست دهد. در اسكاتلند و نيوزيلند ماراتن‌هاي ديگري ميان انسان و اسب برگزار مي‌شوند.

۱۵. باتااوشي (Bo-Taoshi)
باتااوشي يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

ترجمه تقريبي باتااوشي «تير چوبي را پايين بياور» است. ارتش ژاپن اين بازي را به‌عنوان تمريني آموزشي ابداع كرد. اكنون اين بازي در آكادمي دفاع ملي ژاپن انجام مي‌شود.

در اين بازي، ۲ تيم ۱۵۰ يا ۷۵نفره با هم رقابت مي‌كنند. هر تيم سعي مي‌كند يك تير چوبي تقريبا ۴متري را از دست تيم حريف خارج كند و آن را تا زاويه ۳۰ درجه پايين بياورد.

۱۶. پرش خرگوش از مانع (Kaninhoppning)
پرش خرگوش از مانع يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

روزي در دهه ۱۹۷۰، بعضي از سوئدي‌ها با خود فكر كردند كه اگر اسب‌ها مي‌توانند در مسابقات پرش از مانع شركت كنند، پس خرگوش‌ها هم مي‌توانند. بنابراين زمين‌هايي مخصوص پرش از مانع خرگوش‌ها ساختند، قوانيني تدوين كردند و اولين مسابقات قهرماني ملي در سال ۱۹۸۷ برگزار شد. فدراسيون پرش خرگوش سوئد (SKHRF) نيز ۷ سال بعد تشكيل شد و طولي نكشيد كه آلمان، نروژ، فنلاند و حتي آمريكا نيز باشگاه‌هايي براي پرش خرگوش تأسيس كردند.

۱۷. لگدزدن به ساق پا (Shin Kicking)
مسابقه لگد زدن به ساق پا از عجيب ترين ورزش هاي جهان

اين ورزش كه خاستگاهش انگلستان است، اولين بار در سال ۱۶۱۲ انجام شده است. همان‌طور كه از نامش پيداست، رقبا روبه‌روي يكديگر مي‌ايستند و به ساق پاي هم ضربه مي‌زنند. برنده‌شدن در اين بازي به زمان‌بندي درست و لگدزدن به محل مناسبي از ساق پاي حريف بستگي دارد. با يادگيري تكنيك مناسب هركسي مي‌تواند در بازي لگدزدن به ساق پا حرفه‌اي شود.

۱۸. مچ‌انداختن با پا (Toe Wrestling)
كشتي با انگشتان پا يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

در سال ۱۹۷۴، ۴ دوست در استافوردشر (Staffordshire) انگلستان مچ‌انداختن با انگشتان پا را ابداع كردند. يكي از اين ۴ نفر اولين قهرمان شد و اين قهرماني را تكرار كرد. ولي فرد ديگري از كانادا عنوان قهرماني او را گرفت و اين ورزش تعطيل شد. اكنون با برگزاري مسابقات قهرماني جهاني مچ‌انداختن با انگشتان پا اين ورزش احيا مي‌شود.

در اين مسابقه، ۲ رقيب انگشتان پايشان را در هم قفل و تلاش مي‌كنند كه پاي حريف مقابل را بخوابانند.

۱۹. هاكي زير آب
هاكي زير آب يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

هاكي زير آب در سال ۱۹۵۴ آغاز شد كه مؤسس يكي از باشگاه‌هاي غواصي در انگلستان تصميم گرفت اعضايش را در زمستان سرگرم كند. در هاكي زير آب، شركت‌كنندگان نفسشان را حبس و سعي مي‌كنند در كف استخر توپ هاكي را به‌سمت دروازه تيم حريف هدايت كنند.

در سال ۱۹۸۰، كانادا ميزبان اولين مسابقات جهاني هاكي زير آب بود. علاقه به اين بازي به آفريقاي جنوبي، استراليا و فيليپين نيز گسترش يافت و اكنون اين بازي در بسياري از كشورها از جمله هلند، نيوزيلند و آمريكا محبوب است.

۲۰. چوگان با تك‌چرخ (Unicycle Polo)
چوگان با تك چرخ يا يك چرخه يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

ورزش چوگان با تك‌چرخ در سال ۱۹۲۵ در آلمان آغاز شد. خود چوگان جزو ورزش‌هاي گران محسوب مي‌شود، زيرا اسب گران است، ولي يك‌چرخه يا تك‌چرخ بسيار ارزان‌تر است. بزرگ‌ترين موانع براي انجام اين بازي، يادگيري تك‌چرخ‌سواري و يافتن زمين يا پاركينگي به‌عنوان زمين بازي است. در اين بازي همان قوانين بازي چوگان اعمال مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد بازي ديگري را با تك‌چرخ انجام دهيد، مي‌توانيد سراغ هاكي با تك‌چرخ برويد. فقط بايد به‌جاي چوب چوگان از چوب هاكي استفاده كنيد.

۲۱. گلف شهري (Urban Golf)
گلف شهري يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

گلف شهري نيز مانند گلف صدها سال پيش در اسكاتلند آغاز شده است. گفته مي‌شود كه اولين زمين گلف شهري خارج از مسافرخانه‌اي در ادينبورگ بوده است.

اين بازي شبيه گلف معمولي است با اين تفاوت كه آن را در محيطي شهري مانند سايت صنعتي، مدرسه يا حتي خيابان انجام مي‌دهيد. بازيكنان از چوب گلف استاندارد استفاده مي‌كنند و توپ‌هاي تنيس، اسكواش يا انواع ديگر توپ‌هاي غيرمخرب را به اهداف مي‌زنند. فقط زماني از توپ‌هاي گلف واقعي استفاده مي‌شود كه ايمني رعايت شده باشد.

۲۲. مسابقه حمل همسر (Wife Carrying)
مسابقه حمل همسر در فنلاند يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

در اين مسابقه تيم‌هاي دونفره، شامل يك مرد و همسرش، با يكديگر رقابت مي‌كنند و تيمي كه زودتر به پايان مسير برسد برنده مي‌شود. شركت‌كنندگان بايد از ۲ مسير خشك و ۱ مسير آبي عبور كنند. زن بايد حداقل ۴۹ كيلوگرم وزن داشته باشد، در غير اين صورت وزنه‌اي به او اضافه مي‌شود.

مسابقات جهاني حمل همسر در سال ۱۹۹۲ در فنلاند آغاز شد. برنده اين مسابقه به‌اندازه وزن همسرش آبجو مي‌گيرد. اكنون اين مسابقات در آمريكا، هنگ‌كنگ، استوني، بريتانيا و استراليا نيز برگزار مي‌شود.

۲۳. زوربينگ (Zorbing)
زوربينگ از عجيب ترين ورزش هاي جهان

زوربينگ از عجيب ترين ورزش هاي جهان است كه در سال ۱۹۹۴ در نيوزيلند آغاز شد. افراد درون گويي پلاستيكي و شفاف قرار مي‌گيرند و از بالاي تپه‌اي به پايين مي‌غلتند. اين بازي را مي‌توان در آب و سطوح صاف نيز انجام داد.

۲۴. پريدن از روي شتر
پريدن از روي شتر در يمن از عجيب ترين ورزش هاي جهان

اين ورزش باستاني يمني شاهد تولدي دوباره بوده است، زيرا بازيكنان حرفه‌اي قبيله زرانيق در غرب يمن با استفاده از سرعت و قدرت خود سعي مي‌كنند از روي بيشترين تعداد شترهاي ممكن بپرند. بنياد مردمي رعايت اصول اخلاقي در برابر جانوران (PETA) هنوز اين ورزش را تأييد نكرده است.

۲۵. بوكس‌شطرنج
بوكس شطرنج يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

بوكس‌شطرنج حاصل تركيب يك بازي فكري با ورزشي است كه اغلب منجر به ضربه به سر مي‌شود. در اين ورزش بين‌المللي رقبا در راندهاي متناوب شطرنج و بوكس با يكديگر مبارزه مي‌كنند.

۲۶. كوئيديچ
كوئيديچ يكي از عجيب ترين ورزش هاي جهان

در اين بازي ۲ تيم سوار بر جاروهايشان مثلا در اطراف پرواز و سعي مي‌كنند توپ را داخل حلقه حريف بيندازند. اين بازي نامش را از مجموعه‌داستان‌ها هري پاتر گرفته است پس جادوگري و سحر در اين بازي مجاز است!

شما بگوييد
بعضي از عجيب ترين ورزش هاي جهان هيجان‌انگيز و جالب و بعضي نيز احمقانه و بامزه‌اند. نظر شما چيست؟ دوست داريد كدام‌يك از اين ورزش‌ها را امتحان كنيد؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۶:۲۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)